God jul – et nytt seilår venter!

Nissen seiler 3

Hei alle seilvenner. Takk for et godt og innholdsrikt år i foreningen. Vi gleder oss over nye medlemmer som er kommet til, og året har vært preget av god stemning og fint samarbeid i alle grupper. Seilarrangementene binder oss sammen og det gjøres stadige fremskritt med å gjøre aktiviteter og Seivall funksjonelt og trivelig. Takk for god innsats til alle som bidrar på sin måte!

2017 byr på mye god aktivitet.  Vi har nylig betalt deltakeravgiften på seilsportligaen der seilforeningen vår etablerte solid sammenlagtplassering og dermed fortsetter i eliteserien. Ligaen er et klubbprosjekt der målet er å blande seilere fra ulike båter, klasser og aldre i foreningen for å samle verdifull erfaring, glede og lagånd i proffe rammer. Det blir spennende å følge innsatsen videre i 2017.

Det blir også spennende å følge ambisjonene om å erstatte teltløsning på den store terrassen vår. Vi erfarer etter mange års ulike og «midlertidige løsninger» at det er behov for å realisere mere solid og funksjonell takløsning. Seneste høstvær bidro til blant annet spaghettitilstander på teltstengene. Teltet måtte kasseres og motivasjonen øker derfor nå til å finne annen løsning. Styret jobber med saken.

Sportslig kan vi se tilbake på nok et godt år. Brevik seilforening har også et imponerende sportslig nivå i et lengre perspektiv. Observante lesere har allerede fanget opp hvordan Breviksseilere figurerer på listene i interessant artikkel i siste nummer av Seilas. Årets innsats vil forøvrig bli presentert samlet i årsmeldingen på årsmøtet 9. mars.

Jeg ønsker alle medlemmer en fin juletid og et innholdsrikt nytt seilår. 2017 er bare å glede seg til med seilbrillene på:)

Vennlig hilsen fra Jørn