Seilkurs for voksne 2017

Brevik Seilforening gjentar suksessen fra tidligere år og starter opp med  seilkurs for voksne onsdag 19 april kl 18.00

Dette er seilkurset for deg som ikke har seilt før, men har lyst til å starte/prøve, har seilt litt før,men har lyst til å lære mer samt du som har lyst til å begynne men regatta for å bli trygg på regler og starter.

Det vil være 3 kvelder med seilteori før vi går ombord i storbåt med erfarne instruktører ombord. Vi seiler en hel helg hvor alle får prøve seg i alle posisjoner ombord slik som rormann, storseiltrimmer, fokk og luke, fordekk samt taktikk.  Vi avslutter kurset som mannskap ombord på storbåter i helgregattaen Jomfruland Rundt.

På kurset går vi gjennom seilteori, trimming av seil og rigg, behandling av seil, vind og strøm, sjøveisregler, sikkerhet til sjøs, båt håndtering og regattaregler mm.

Kursdager:

• Onsdag 19 april kl 18.00-21.00         Teorikurs Seivall
  • Onsdag 26 april kl 18.00-21.00         Teorikurs Seivall
  • Tirsdag 2 mai kl 18.00-21.00             Teorikurs Seivall
  • Lørdag 6 mai kl 09.00-17.00              Seiling Tur & Hav båter
  • Søndag 7 mai kl 09.00-17.00            Seiling Tur & Hav båter
  • Lørdag13 mai kl 11.00                        Regatta Jomfruland Rundt

Kurset koster 2 000,- samt medlemskap i Brevik Seilforening. Hvis du ikke er medlem koster dette 500,- første år.

Påmelding skjer til kursansvarlig Knut Helmundsen på mail: helmundsen@gmail.com eller på telefon 99 23 23 65.

Ring eller mail hvis du har spørsmål omkring kurset.