ICC sertifisering 20-21 mai 2017 – praktisk utsjekk.

icc

Hei alle medlemmer og ikke medlemmer av Brevik Seilforening.

Helgen 20-21 mai kjører Brevik Seilforening igang ICC praktisk ut-sjekk som leder deg til det Internasjonale Båtførerserfikatet som de flest utleier i middelhavet og Karibien krever for å leie ut seilbåter/motorbåter.

Kursleder vil være Roar J. Breivik fra Oslo Skipperskole.

Påmelding:  https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2714

For å få utstedt ICC sertifikat må kanidaten, i tillegg til praktisk prøve, ha:

Dette er et sertifikat for førere av fritidsbåter under 15 meter. De land som har akseptert FN resolusjon nr. 40 om International Certificate for Operators of Pleasure Craft (ICC), er forpliktet å anerkjenne ICC som gyldig førerdokumentasjon. Det gjøres oppmerksom på at ICC i utgangspunktet ikke er et krav , og at de landene som har akseptert resolusjonen kan ha ulike regelverk og praksis. Hos enkelte land vil dette i realiteten innebære at det er krav til ICC (uavhengig om du er født tidligere enn 1980). Videre vil utleier, til tross for at et lands sjøfartsmyndighet ikke stiller krav til ICC, allikevel kunne kreve ICC for å leie ut sine fritidsbåter.

An International Certificate of Competence (ICC) is a certificate, which may be issued to anyone who has successfully completed certain national boating licenses or has passed anexamination to prove the necessary competence for pleasure craft operation.
Although only guaranteed to be accepted in countries that have adopted the relevant UN Resolution, the ICC is a useful document to carry and will generally be accepted where proof of competence is required.
In very general terms an ICC is required for the inland waterways of Europe and for inland and coastal waters of Mediterranean countries. For the coastal waters of Northern Europe the ICC is generally not required, however to all of these generalisations there are exceptions.

ICC gjelder i flg land:

Austria, Belarus, Belgium, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Finland, France, Germany, Hungary, Ireland, italy, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Romania, Slovakia, South Africa (not a member state), Switzerland and the United Kingdom.

Pris 2 .200,- + betaling for utstedelse. Ved spørmål kontakt Knut Helmundsen på tlf 99 23 23 65 eller mail: helmundsen@gmail,com

Minimum antall deltakere er 10, vi er også avhengig av at noen av medlemmene stiller båter til disponering for gjennomføring av det praktiske.