Ragnar Spilling Olsen er kretsmester i Laser 4.7

Brevik Seilforening er stolte av å kunne gratulerer Ragnar med Kretsmestertittelen som ble tatt helgen 26 – 27.august.

Ragnar er en meget ung lovende mann og vi er overbevist om at dette kun er starten på en lang og givende karriere i Norsk seilsport.

Kretsmesterskapet var en del av Vestfold Cup som har vært arrangert hver sesong siden 1986. Det startet som et samarbeidsprosjekt mellom Vestfold seilkrets og Tønsbergs Blad.

Cup’en består av en serie på 8-10 regattaer i løpet av sesongen og startet som et tilbud til Optimist- og Europajolleseilere. Etter hvert er også Zoom8, Laser 4.7, Laser Radial, Laser Standard, 29’er, RS Feva og brett kommet med.

Helgen i Holmestrand renes som kretsmesterskapet i jolle, og det var her Ragnar Spilling Olsen da dro til og tok med seg gull og ære hjem til Brevik Seilforening igjen.

Regattaene legges til vanlige terminfestede arrangementer i kretsens seilforeninger, eller som «rene» Vestfold Cup. Noen seilforeninger har også tilbud med spesiell tilrettelegging for nybegynnere, med egen bane og rettledning under veis. Regattaene er åpne for seilere utenfor kretsen, men disse teller ikke med i sammendraget.

I 2006 inngikk Vestfold seilkrets en sportslig avtale med Telemark seilkrets om at seilere derfra kan delta i Vestfold Cup, og at Brevik seilforening skal arrangere en Vestfold Cup i sesongen. Det fungerer fortsatt.Serien avsluttes med flott premieutdeling i oktober. Alle blir premiert med diplomer og/eller krystallglass og vaser.http://www.holmestrandseil.no/VCHolmestrand…/resultater.htmlhttp://www.holmestrandseil.no/VCHolmestrand…/resultater.html