Innkalling til ekstraordinært årsmøte i Brevik Seilforening.

Sted: Seivall

Dato: Torsdag 26. oktober 2017
Tid: kl 18.00
En sak til behandling;

Etablering av byggelån, og vedtak om kvalitet på dekke knyttet til ferdigstillelse av anleggsarbeider på Seivall.

Seilforeningen har svært gledelig fått støtte fra Sparebankstiftelsen med kr 500 000,- til byggingen av tak over terrassen. Vi har også positiv tilbakemelding vedr spillemidler, og foreningen har fått anledning til å oppjustere kalkyler nå i høsten. I forhold til utbetaling av spillemidler gjøres tilsagn på reviderte kalkyler først i juni 2018 med utbetaling ganske umiddelbart etter dette. Grave og støpearbeider er allerede gjort og bygget skal snart reises. Vi forventer at prosjektet i hovedsak er ferdigstilt før jul, men at det gjenstår noe dugnadsarbeid på vårparten igjen.

Sluttregnskap vil ut fra dette foreligge innen juni 2018. Det forventes spillemidler ut fra totale kostnader som er beregnet for byggingen på i størrelsesorden kr 670 000,- (sluttregnskapet vil avgjøre). I dette er det også gitt positiv tilbakemelding på at grave og støpearbeid knyttet til nye plattinger for benker langs vannkanten kan inngå i spillemiddelsøknaden. Mva-kompensasjon som også først kan utbetales etter at sluttregnskapet foreligger, vil da bli på anslagsvis kr 340 000,-. Dvs i overkant 1 mill kroner som først vil betales tilbake til foreningen godt i ettertid av at vi har hatt utgiftene.
Med bakgrunn i klubbens likviditet er det behov for å etablere et byggelån for å håndtere regninger frem til spillemidler og mva-kompensasjon utbetales.

Byggingen har medført forflytning av overskuddsmasse. Det er foretatt nødvendig sikring av fjell, og tidligere utglidning av masse ved parkering i bunnen av bakken har medført at asfalten er i ferd med å gli ut og det behov for å utbedre dette. Tiltak vedrørende omdisponering av overskuddsmasse for å sikre videre utglidning er igangsatt. Det foreslås asfalt på disse områdene. Dette innebærer behov for tilstrekkelig kvalitet med pukk i grunnmassene. Det er samtidig ønskelig å asfaltere områdene rundt hovedhuset og ned til bryggen samtidig da disse områdene oppleves som krevende å vedlikeholde. Med støtten fra Sparebankstiftelsen, spillemidler og mva-kompensasjon anser styret at tiltakene som foreslås som fornuftig, men der det er behov for å sikre likviditet i en mellomperiode.
Forslag fra Styret
Det vedtas asfaltering som toppdekke i områdene overskuddsmasse rundt toalettbygget og rundt terrassen, samt området rundt hovedhuset og ned til hovedbryggen. Brevik Seilforening etablerer byggelån på inntil kr 400 000,- for å sikre likviditet til å fullføre alle igangsatte arbeider i påvente av spillemidler og mva-kompensasjon.

I forbindelse med det ekstraordinære årsmøtet er det naturlig at styret samtidig gir ytterligere orientering om prosjektet, arbeidene og fremdriften.

Med hilsen
Jørn Fougner
leder
——–
Vedr ekstraordinært årsmøte Jfr § 17 i loven

– Innkalling med minst 14. dagers varsel.

– Ekstraordinært årsmøte innkalles direkte til medlemmene eventuelt på annen forsvarlig måte, herunder ved kunngjøring i pressen, eventuelt på idrettslagets internettside. Innkalling kan henvise til at saksdokumentene gjøres tilgjengelig på internett eller på annen forsvarlig måte.

– Ekstraordinært årsmøte er vedtaksført dersom det møter et antall
stemmeberettigete medlemmer som minst tilsvarer antallet styremedlemmer.

– Ekstraordinært årsmøte skal bare behandle de saker som er angitt i vedtaket eller i kravet om innkalling av årsmøtet. Sakliste og nødvendige saksdokumenter skal følge innkallingen