God jul ønskes alle medlemmer i Seilforeningen!

Det er snart et nytt og spesielt år, og jeg har lyst til å sende en liten julehilsen. Det er bare å glede seg til å møte ny seilsesong med litt nye omgivelser på Seivall. Det nye taket står klart like over nyttår, og flere av de andre prosjektene som var planlagt er kommet godt i gang. Vi vil få gjort ferdig de siste tingene når varmegrader og snø slipper taket på våren. Da blir det også asfaltert rundt klubbhuset og vi skal blant annet få lagt på plass resterende deler av plattinger rundt på området. Dette blir bra, og det legger til rette for god trivsel når seilaktivitetene drar til for fullt igjen. Apropos seiling, så blir det gøy å delta på årets romjulsregatta også. Onsdag 27/12 kl. 1100 går første start for modellbåtene med både IOM-klasse og DF95-klasse som starter annenhver gang. 14 båter er allerede påmeldt i tillegg til at vi vet det kommer 3-4 båter fra Sverige og flere lokale som også skal stille. Det blir spennende å se hvor mange radioseilere vil klarer å mønstre. Det er lov til å ta turen ut å se på også dersom man trenger å bytte ut ribbelukta med saltvannsfølelse (kiosken er for øvrig også operativ i noen pauser).

Det spesielle med det nye året er også at foreningen fyller 100 år. Vi er godt i gang med å planlegge et spennende jubileumsarrangement. Dette vil finne sted på st.hansaften som er på en lørdag. Det er bare å ringe av i kalenderen og varsle venner og kjente. Vi vil på nyåret annonsere hvordan opplegget blir. Jeg kan røpe at det legges opp til seilarrangement der vi håper å samle mange klasser til dyst på dagen, og et flott arrangement med innleid scene som plasseres ved dommertårnet med gode artister og sankthansbål utover kvelden.

Takk for all hyggelig seil- og foreningsprat i året som har gått. Jeg ønsker dere alle en god jul og et godt nytt år.

Vennlig hilsen fra Jørn.

xmas