Seilkurs for voksne 2018

Brevik Seilforening gjentar suksessen fra tidligere år og starter opp med  seilkurs for voksne tirsdag 3 april kl 18.00

TETT-I~1

Dette er seilkurset for deg som ikke har seilt før, men har lyst til å starte/prøve, har seilt litt før,men har lyst til å lære mer samt du som har lyst til å begynne men regatta for å bli trygg på regler og starter.

Det vil være 3-4 kvelder med seilteori før vi går ombord i storbåt med erfarne instruktører ombord. Vi seiler lørdag og søndag hvor alle får prøve seg i alle posisjoner ombord slik som rormann, storseiltrimmer, fokk og luke, fordekk samt taktikk.  Vi avslutter kurset som mannskap ombord på storbåter i helgregattaen Jomfruland Rundt.

På kurset går vi gjennom seilteori, trimming av seil og rigg, behandling av seil, vind og strøm, sjøveisregler, sikkerhet til sjøs, båt håndtering og regattaregler mm.

Kursdager:

• Tirsdag 3 april kl 18.00-21.00            Teorikurs Seivall
  • Tirsdag 10 april kl 18.00-21.00          Teorikurs Seivall
  • Tirsdag 17 april kl 18.00-21.00           Teorikurs Seivall
  • Tirsdag 24 april kl 18.00-21.00          Teorikurs Seivall
  • Lørdag 5 mai kl 10.00-17.00               Seiling Tur & Hav båter
  • Søndag 6 mai kl 10.00-17.00              Seiling Tur & Hav båter
  • Lørdag 19 mai kl 11.00                         Regatta Jomfruland Rundt

Kurset koster 2 000,- samt medlemskap i Brevik Seilforening. Hvis du ikke er medlem koster dette 500,- første år. Du kan melde inn hele familien for denne prisen første året du er medlem.

Påmelding:  https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2927

Andre henvendelser gjør du  til kursansvarlig Knut Helmundsen:

Mail: helmundsen@gmail.com

Telefon 99 23 23 65.

Ring eller mail hvis du har spørsmål omkring kurset.

LogoBS100år