Klokkerholmen Surfet inn årets første høst-storm på Brett

Like sikkert som at sola står opp om mårra’n får vi besøk av Klokkerholmen Sommerskole en gang i året

I en uke får ungdom fra porgrunnområdet lære seg å seile seilbåt og windsurfe hos Brevik seilforening. Fasilitetene utepå Seivall er perfekt for slik aktivitet. Vi er ekstra stolte i år for å vise frem hva som har skjedd i vårhalvåret.

Torsdag morgen var en perfekt start på Windsurfing; Sol og laber bris på ettermiddagen. Som vanlig gjennomfører vi teorikurs hvor vi lærer om navn, praksis, teknikker, sikkerhet og windsurfingens utvikling fra 80-tallet til i dag. Senere blir ungdommene kjent med håndtering av utstyret, rigging og «buddysjekk». Hvis det ikke blåser, så har vi det morro likevel! SUP konkurranse er veldig gøy.

Fredag kom årets mest omtalte storm, men som ingen windsurfere lar seg skremme av. Alle elvene fikk testet sine grenser og utfordret seg selv under kontrollerte forhold. Vi sees igjen neste år. Takk til Alle ungdommene samt Silje, Fredrik og Une fra Klokkerholmen sommerskole.