Seiling er en fascinerende sport, noen begynner å seile allerede i 7 års alderen, mens andre er godt voksne før de prøver seg, gjerne etter å ha hatt motorbåt i mange år. Andre begynner å seile som godt voksne uten noen gang tidligere å ha vært i båt.

I Brevik Seilforening bestreber vi oss på å ha et kurstilbud til alle, enten man er 7 eller 70, enten man skal seile brett, jolle, rask regattabåt eller storbåt på tur. Og ikke minst, enten man er helt fersk eller man har seilt en stund, men trenger litt hjelp til seiltrimmen.

Alle våre kurs er for medlemmer, det betyr at man må være medlem for å melde seg på kurs. Dette fordi alle kursinstruktører og kursansvarlige er medlemmer som bruker sin fritid for å lære andre å seile, vi syntes da det er litt kjekt at også kursdeltagerne er medlemmer og derigjennom er med på å bidra til fellesskapets beste. Og ikke minst at man som medlem blir medeier i foreningen og dermed får den forankringen til miljøet som skaper varig seilinteresse.

Noen tenker at seiling er litt skummelt og kan være farlig, det farligste med seiling er at man blir totalt hekta og at seiling blir en livsstil. I seilforeningen har vi et åpent og godt miljø der nye medlemmer og nye seilere er hjertlig velkomne. Våre medlemmer og seilere er i alle aldre og livssituasjoner, ta en tur innom Seivall for et kurs, en kaffe og vaffel på terrassen en onsdagskveld eller bare en bryggesleng.