Mye flott seiling med Express på Eidangerfjorden.

I Expressklassen konkurrereres det med like utstyrsregler og i «entypeseiling» er det førstemann i mål som gjelder. Det er lov å variere i ganske stor grad på dekkslayout og langt fra alle bytter seil annethvert år. Til tross for dette går båtene går overraskende likt. Brevik seilforening har nå inntil 10 Expresser på startstreken og det er gøy med mye bryggeprat om både taktikk, vindforhold , «boathandling» og om utstyr. Miljøet i Brevik har de siste årene vært i vekst.

Express er en veldig populær entype-klasse der det er stor aktivitet.

Expressklubben – les oppdaterte nyheter.

Expressene seiler med egen og gjerne første start i serieseilasene, og det avtales av og til med egne treninger i forkant av serieseilaser.

NYHETER:

Samling med BreviksExpressene

Onsdag 6. november hadde Express-seilerne i Brevik Seilforening («BreviksExpressene») sin første sosiale samling. 16 seilere og (og noen mus) møttes på Seivall hvor Håkon ønsket velkommen før Bård holdt et interessant foredrag om trimming av Express. Mens vi spiste pizza diskuterte vi hvordan vi skal styrke det sosiale miljøet, øke rekruteringen og opprettholde trykket i denne båtklassen som vi alle er så glade i. Vi ble enige om å arrangere flere sosiale samlinger, finne hvilke regattaer vi prioriterer å stille i og organisere fellestreninger. Bjørge og Håkon tok ansvar for å lede «BreviksExpressene». Temaet for neste samling (12. februar) er «innspill til terminlista».

Expresssamling