Medlemskap

Som medlem i Brevik Seilforening får du bruke vårt flotte anlegg på Seivall med et hyggelig og sosialt seilmiljø.

Du har anledning til

• jolletrening for barn
  • deltagelse i foreningens regattaer og å bli med i arrangering av disse
  • deltakelse i ulike turarrangementer og å bli kjent med nye seilere
  • meldemsmøter og kurs med nyttig seilfaglig innhold
  • låne eller leie en av våre to-krone båter for seiling på Eidangerfjorden, se mer under utleie seilbåt.
  • låne seilbrett dersom man har deltatt på brettkurs og trener fast med brettgruppa.
  • låne Optimistjolle  – lånes ut til seilere det første året man trener Optimist med jollegruppa.
  • Litt øvede seilere  som trener fast med jollegruppa kan leie Zoom 8.

Utover vår og høstdugnad har vi ingen faste plikter for medlemmer. Du må regne med å bli spurt om å ta i et tak der det trengs eller ta verv man har kompetanse til.

Brevik seilforening har de siste årene arrangert NC (norgescup) og Stor NM for joller, NM for BB11 og en del andre lokale og nasjonale regattaer der mange medlemmer bidrar med flott innsats for å få på plass både den sportslige og på den tekniske siden. Les mer på våre nettsider om foreningen, aktiviteter og om miljøet. Ta også gjerne kontakt gruppeansvarlig for ulike båtklasser.

Melde inn

Prisen for medlemskap er

• kr. 800 for voksent medlem
  • kr 500 for barn og student
  • kr. 1.100 for familiemedlemskap

Medlemskap er først gyldig og regnes fra den dag første kontingent er betalt på til konto 2670 08 25492 merket med «Medlemsskap, navn og år». Les mer om medlemskap i «Lov for Brevik Seilforening»

For innmelding i seilforeningen;

• send mail med navn, adresse, fødsesldato på alle i familien som skal være medlemmer,
  • send også  mailadresse, mobiltlf.nr. til hovedmedlem
  • oppgi også hvilke gruppe dere ønsker medlemskap, eks. storbåt, jolle, brett osv. se mer under båtklasser.

Dersom det er spørsmål rundt medlemskap kan du sende en epost-henvendelse til Odd Sætre på o-saetr@online.no

Fyll ut skjema her

Litt mer om aktiviteter, priser og tilbud

Turgruppa arrangerer turer, både familietur tilpasset barn og lengre turer mer tilpasset voksne.

Det er egen treningsavgift for barn som trener i jollegruppa og kursavgift ved deltagelse på kurs.

Ved deltakelse i regattaer er det startkontingent for hver enkelt serie eller regatta. Båter der hele mannskapet er under 16 år, deltar gratis. For alle andre seilere er startkontingenten mellom 50-250 kr. pr. serie eller helgeregatta. En serie kan være vårserien, sommerserien eller høstserien som er 5-6 regattaer i hver serie. Enkeltstående regattaer er gjerne en regatta som seiles på lørdag eller søndag. Les mer om dette under terminlisten.

Klubben oppfordrer alle som seiler regattaer til å vurdere sesongkort som innebærer at du betaler kun en startkontingent for klubbens regattaer. Prisen for sesongkort er kr 800. Husk at du allikevel må sørge for å melde deg på/registrere deg til serien eller den enkelte regatta.

Ankeret er gruppen som sørger for god stemning og varme vafler.

Seilforeningen er et flott sted for å utveksle kunnskap, erfaringer og å hjelpe hverandre.