Vestfold Cup for joller i Eidangerfjorden

Brevik Seilforening ønsker velkommen til Vestfold cup for joller 25. og 26. Juni.

Påmelding gjøres via sailrace :

Starttidspunkt: Første varselsignal 11:00 begge dager.
Rormannsmøte kl 1000 lørdag.
Det blir ingen startsignal etter kl 1500 søndag.

Regattakontoret er åpent fra kl 0900 lørdag. Det oppfordres til å gjøre påmelding på nett:

Startkontingent kr 200,- (150,- for en dag). Tilsvarende for for tomannsjoller skal være kr 300,- for
begge dager (kr. 200 ,- for en dag).
Regattaområdet er i Eidangerfjorden.

Regattakontor, jolleslipp, kiosk og fasiliteter ligger på foreningens anlegg på Seivall. Det oppfordres til
RIB utsett gjøres på Nystrand eller Skjelsvik båthavn på andre siden av fjorden (se kart nederst på siden).

Det er satt opp egen trener for Optimist klasse C, klassen vil få egen start og veiledning.
Kontaktperson Sigurd Aanesen, tlf 479 00 712, saanesen@gmail.com

Forøvrige klasser seiles det etter ISAF kappseilingsregler, bestemmelser for seilasen samt Vestfold Seilkrets
bestemmelser for Vestfold Cup.

Sommerseilskole 2016 for barn i alderen 7-13 år

Brevik Seilforening inviterer til sommerseilskole uke 26 og uke 27 på Seivall. Anbefalt alder er 7-13 år.

Skolen starter mandags morgen kl 08.30 med oppmøte på Seivall og avsluttes kl 15.30 hver dag (mandag t.o.m. fredag).

Det blir mulighet for å seile ulike båttyper og seilbrett.

I tillegg blir det bading og andre ulike aktiviteter på land.

Påmelding gjøres her :

Norges Cup Bærum

I helgen har Brevik Seilforening hatt 2 representanter ved Norges Cup i Bærum . Thomas Henrik i Laser Radial og Herman i Laser 4.7. I Laser Radial var det 25 båter på startlinjen mens det i Laser 4.7 var 20 båter med.

Lørdag ble det gjennomført 4 regattaer i regn og veldig vekslende vind , mens det på søndag blåste friske 9m/s og 2 nye regattaer ble gjennomført. Begge våre seilere var heldig og hadde selveste Kristian Ruth som trener denne helgen og fikk med seg verdifulle råd og tips av den OL aktuelle seileren.  Våre seilere gjennomførte 6 regattaer med noe varierende resultat men mye fin seiling. Et flott gjennomført arrangement av Bærum Seilforening.

NC Bærum 2     NC Bærum

Jollegruppa tilbyr trening for barn og ungdom i jolleseiling.

Hvert år i april starter vi opp med nybegynnerkurs. Vi benytter Norges Seilforbunds opplæringsmateriell. Nybegynnere som går på kurs eller trener fast med jollegruppa får låne Optimistjolle gratis hele første sesong.

For litt mer øvede seilere har vi trening en til to ganger i uken, samt regatta hver onsdag på Seivall gjennom hele sesongen.  For seilere som har vokst ut av Optimistjolla kan vi tilby  seiling i Zoom 8 eller  tomannsjollen RS Feva. Vi har noen båter for utlån/utleie.

Fra 2015 har vi en gruppe på 4-6 litt eldre seilere som trener og seiler Laserjolle.

Når det blir for kaldt  til å trene på vannet går vi i land og har ukentlig trening inne.

Se under Styret og leder jollegruppa for kontaktinformasjon.