Rapport – Windsurfing NB1 Kurs uke 25 og uke 26

Årets første kurs og to grupper ble gjennomført og godt utført, som bestod av en bred alderssammensetning og kjønn. Windsurfing er for alle og kan mestres av alle! Vi var heldig med vær og vind, samt ingen uhell eller skader.  Før vi satt i gang med rigging av utstyr ble det satt av en time til windsurfing teori og registering i Storsalen. Her ble det satt av tid til å gå igjennom de viktigste elementene med hensyn til sikkerhet, ord og uttrykk og seileteori.

Takk til deltakerne som gjorde dette til en hyggelig opplevelse!

Seilkurs for voksne 2018

Brevik Seilforening gjentar suksessen fra tidligere år og starter opp med  seilkurs for voksne tirsdag 3 april kl 18.00

TETT-I~1

Dette er seilkurset for deg som ikke har seilt før, men har lyst til å starte/prøve, har seilt litt før,men har lyst til å lære mer samt du som har lyst til å begynne men regatta for å bli trygg på regler og starter.

Det vil være 3-4 kvelder med seilteori før vi går ombord i storbåt med erfarne instruktører ombord. Vi seiler lørdag og søndag hvor alle får prøve seg i alle posisjoner ombord slik som rormann, storseiltrimmer, fokk og luke, fordekk samt taktikk.  Vi avslutter kurset som mannskap ombord på storbåter i helgregattaen Jomfruland Rundt.

På kurset går vi gjennom seilteori, trimming av seil og rigg, behandling av seil, vind og strøm, sjøveisregler, sikkerhet til sjøs, båt håndtering og regattaregler mm.

Kursdager:

• Tirsdag 3 april kl 18.00-21.00            Teorikurs Seivall
  • Tirsdag 10 april kl 18.00-21.00          Teorikurs Seivall
  • Tirsdag 17 april kl 18.00-21.00           Teorikurs Seivall
  • Tirsdag 24 april kl 18.00-21.00          Teorikurs Seivall
  • Lørdag 5 mai kl 10.00-17.00               Seiling Tur & Hav båter
  • Søndag 6 mai kl 10.00-17.00              Seiling Tur & Hav båter
  • Lørdag 19 mai kl 11.00                         Regatta Jomfruland Rundt

Kurset koster 2 000,- samt medlemskap i Brevik Seilforening. Hvis du ikke er medlem koster dette 500,- første år. Du kan melde inn hele familien for denne prisen første året du er medlem.

Påmelding:  https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2927

Andre henvendelser gjør du  til kursansvarlig Knut Helmundsen:

Mail: helmundsen@gmail.com

Telefon 99 23 23 65.

Ring eller mail hvis du har spørsmål omkring kurset.

LogoBS100år

Vestfold Cup for joller i Eidangerfjorden

Brevik Seilforening ønsker velkommen til Vestfold cup for joller 25. og 26. Juni.

Påmelding gjøres via sailrace :

Starttidspunkt: Første varselsignal 11:00 begge dager.
Rormannsmøte kl 1000 lørdag.
Det blir ingen startsignal etter kl 1500 søndag.

Regattakontoret er åpent fra kl 0900 lørdag. Det oppfordres til å gjøre påmelding på nett:

Startkontingent kr 200,- (150,- for en dag). Tilsvarende for for tomannsjoller skal være kr 300,- for
begge dager (kr. 200 ,- for en dag).
Regattaområdet er i Eidangerfjorden.

Regattakontor, jolleslipp, kiosk og fasiliteter ligger på foreningens anlegg på Seivall. Det oppfordres til
RIB utsett gjøres på Nystrand eller Skjelsvik båthavn på andre siden av fjorden (se kart nederst på siden).

Det er satt opp egen trener for Optimist klasse C, klassen vil få egen start og veiledning.
Kontaktperson Sigurd Aanesen, tlf 479 00 712, saanesen@gmail.com

Forøvrige klasser seiles det etter ISAF kappseilingsregler, bestemmelser for seilasen samt Vestfold Seilkrets
bestemmelser for Vestfold Cup.

Norges Cup Bærum

I helgen har Brevik Seilforening hatt 2 representanter ved Norges Cup i Bærum . Thomas Henrik i Laser Radial og Herman i Laser 4.7. I Laser Radial var det 25 båter på startlinjen mens det i Laser 4.7 var 20 båter med.

Lørdag ble det gjennomført 4 regattaer i regn og veldig vekslende vind , mens det på søndag blåste friske 9m/s og 2 nye regattaer ble gjennomført. Begge våre seilere var heldig og hadde selveste Kristian Ruth som trener denne helgen og fikk med seg verdifulle råd og tips av den OL aktuelle seileren.  Våre seilere gjennomførte 6 regattaer med noe varierende resultat men mye fin seiling. Et flott gjennomført arrangement av Bærum Seilforening.

NC Bærum 2     NC Bærum