Blir du med i Seilsportsligaen 2016? – Informasjonsmøte

I 2015 kvalifiserte Brevik Seilforening seg til å delta i Eliteserien i årets Seilsportsliga.

BS trenger derfor seilere som har lyst til å representere Brevik Seilforening i årets Seilsportsliga.

Her får dere mulighet til å være BS sitt ansikt utad og konkurrere mot 14 andre seilforeninger i Norge.

Hvert enkelt arrangement er en serie korte regattaer hvor mannskap fra forskjellige foreninger konkurrerer mot hverandre i like båter (J-70). I enkeltregattaene er det fire personer i hver båt, og det er krav til at minst en av mannskapet må være under 22 år. Totalt kan hver enkelt forening stille med seks personer. Seilsportligaen går over 4 helger.

Seilsportsligaen 2016 åpner helgen 20.-22. mai utenfor Aker Brygge. Deretter følger Sandefjord 18-19 juni.

Etter sommeren skal ligaseilerne først til Stavanger SF og deretter til RAN/Askøy SF i Bergen for den endelige finalen.

Brevik Seilforening kan stille med opp til 6 seilere. Forening betaler kostnadene tilknyttet regattaene, mens hver enkelt selv i hovedsak må beregne og betale for reise og opphold.

Mannskap og skipper kan skiftes ut mellom hver seilas, og skipper er ikke nødvendigvis rormann.

Informasjonsmøte:

For de som ønsker å vite mer om dette og kanskje være med å slåss om plass på laget arrangerer vi et møte på Seivall 30.03.2016 kl 1800 .

Hvordan laget tas ut blir bestemt når vi ser hvor mange som ønsker å delta.

Regattakomiteen Brevik Seilforening.

Les mer om Seilisportsligaen her: