Sommerserien 2020

Torsdag 24 sept. – Kraftig vind

Yr.no melder mye vind og kraftige vindkast fra syd hele torsdag.

Alle med båter på Seivall bør ta turen i dag for å se til fortøyninger mm. så slipper vi skader på båter og bryggeanlegg.

Husk at det skal være Rykkdemping på fortøyningene.

Referat Styremøte 24.08.20

NM gull i Laser Master til Nils Petter Hovmoen

Vi gratulerer Nils Petter Hovmoen med NM gull i Laser Master i helgen – virkelig sterkt og imponerende ! Brevik holder med dette også sin sterke posisjon i Laser klassen for seilere over 35 år !Mesterskapet som gikk i Ran ble preget av mye vind og det ble ikke seiling på lørdagen. Det måtte dermed gjennomføres minimum 4 seilaser på søndagen for å få gjeldende NM. Her startet Nils Petter meget sterk med seire i de 2 første seilasene. Når viden økte i de 2 neste ble det en 4 og 5. Det gjorde kampen om gullet så jevnt det går. Med lik poengsum som hjemmehåpet Bjørn Erik Knudsen, ble det hele avgjort på antall førsteplasser. Per Lund fra Stavanger stakk av med bronsjenI år var det bare Nils Petter som representerte Brevik, neste år satser vi på flere fra Brevik stiller opp igjen. Med å komme på treningene på tirsdag får en standarden som skal til og et meget sterkt og ledende treningsmiljø.

Eidangerfjorden Rundt 22 – 23 August

Etter ønske fra seilerne blir Eidangerfjorden Rundt 2020 arrangeret lørdag 22. og søndag 23. august. Det blir start og mål på Seivall og alternative løp denne gangen.

Link påmelding og seilingsbestemmelser: Påmelding Eidangerfjorden Rundt 2020

Info./ Presisering vedrørende antall mannskap under lokale regattaer. (ikke Skagerak Skjærgårdscup)

Det er tillat med et mannskap på 3 inkl. rormann så sant enmeters- regelen kan overholdes.

Under serieseilaser er det selvfølgelig lov til å rullere på hvem som er ombord så lenge antallet på mannskap inkl. rormann ikke overstiger 3 personer pr. regatta.

Endres mannskap utover det som er registrert i manage2sail sendes oppdatert mannskapslite på mail. til oleingebretsen@gmail.com med opplysninger om hvilken dato det gjelder og navn på mannskap for gjeldende dato.

Ref.: https://www.norgesseilforbund.org/index.php/forbundet/smitteveileder

• Det innebærer at NSFs smittevernsveileder forblir uendret, noe som igjen betyr at det fortsatt ikke vil være mulig å seile regatta eller trene i en del klasser hvor det ikke er mulig å overholde énmeters-regelen.
  • Eneste mulighet for å seile med et fullt mannskap er om alle er i familie eller kommer fra samme husstand.

Regattakomiteen BS

RETTELSE – Dato oppstart Sparebank 1 cup. 12 august.

Oppstart for Sparebank 1 cup er selvfølgelig 12 august. Det sto feil i tidligere innlegg om regattaer høsten 2020.

Beklager så mye bryderiet det må medføre.

Det blir ingen lettelser i smittevernreglene

Info fra Norges Seiforbund:

Regattaer Høsten 2020

Følgende regattaer vil bli gjennomført høsten 2020. Eventuelle innskjerpinger av restriksjoner vedr. Covid-19 kan endre på dette.

Norges Seilforbund restriksjoner vedr. Covid19/Korona er fortsatt gjeldende. Alle mannskaper SKAL registreres i Manage2sail ved påmelding (smitteoppsporing). Ingen samling etter regattaene. Husk og holde avstand på min. 1 meter på brygga etter endt regatta.

Premieutdeling gjennomføres på Årsmøte 2021.

Eventuelle endringer vil bli lagt ut på hjemmesiden til BS.

Seilingsbestemmelser til hver enkelt regatta blir lagt ut på Manage2sail.

Sparebank 1 cup Klasser: Alle Dato: 12 aug. – 23 sept. 7 seilaser, 2 strykninger Link påmelding: Påmelding

Eidangerfjorden Rundt Klasser: Tur og Hav + Express. Dato 22. og 23. August. Link påmelding: Påmelding

Rødskjærseilasen Klasser: Tur og Hav+ Express + H-båt Dato: 5 sept. Link påmelding: Påmelding

Singelhanded – Klasser: Tur og hav + Express. Dato 19 og 20 sept. Link påmelding: Påmelding

Moorings bøyen Doubelhanded Klasser: Express Dato: 26 sept. Link påmelding: Påmelding

Spørsmål vedrørende påmelding kontakt Ole Øyvind Ingebretsen på 400 21 023.

Ønsker alle fine dager/kvelder på fjorden og at alle holder seg friske.

Seilkurs for barn 2020 avlyses

Da vi i høst skal rive den gamle og bygge ny jolleslipp på Seivall vil det ikke bli arrangert seilkurs for barn i 2020.

Vi håper å komme sterkere tilbake i 2021 og da med ny flott jolleslipp til alle jolleseilere, nye som gamle.

Mvh.