Sommerserien 2020

Team Snakkas – Rent bord i Skagen Trøsten

GRATULERER til Per Sortedal og Frode Johansen på Snakkas som gjorde rent bord i Skagen Trøsten!🎉Snakkas var raskest på mediumbane, og raskest av alle på korrigert tid.

Årets Skagen Race er utsatt til august, i stedet ble det en runde i Yttre Oslofjord, og en herlig sesongstart for Brevik-seilerne⛵️

Link Resultater

Sesongstart for 2021 Utsettes

Da det er innført tiltaksnivå 5B i Grenland utsettes oppstarten av årets sesong.

Tiltakene gjelder frem til 25. mai.

Første mulighet for regattaseiling slik det ser ut nå blir 26. mai.

I tillegg er det innført lokale regler som medfører at reglene gjelder for alle personer over 13 år. Jolletrening vil foregå som planlagt da alle optimistseilerne våre er under 13 år

Vi krysser fingrene for at vi kan fylle Eidangerfjorden med seil fra 26. mai.

Oppdatering av Terminliste vil bli gjort når vi vet mer om når vi kan komme i gang og hvilke begrensninger som vil gjelde.

Hold avstand og hold dere friske frem til vi igjen kan arrangere regattaer på fjorden.

Regattakomitten Brevik Seilforening

Link til Porsgrunn Kommune. Disse reglene gjelder fra 10. mai https://www.porsgrunn.kommune.no/aktuelt/disse-koronareglene-gjelder-fra-10-mai/

Terminliste sesongen 2021

Sesongen 2021 kan starte.

Pga. av Covid-19 starter årets sesong som vi avsluttet fjorårets med restriksjoner på antall om bord i båtene.

Slik situasjonen er pr. 04.05.21 gjelder må vi følge disse to hovedreglene.

• Maks 3 personer i båten så sant man kan holde en avstand på 1m. Gjelder ikke de som bor i same husstand.
  • Ingen samling på land etter endt regatta.

Ved innstramninger lokalt eller sentralt vil dette bli informert om på hjemmesiden.

Så følg med på hvilke regler som gjelder «akkurat i dag».

For å kjøpe Årskort for sengen 2021 klikker du deg inn på linken under.

Årskort sesongen 2021

Pris for Årskort:

Tur og hav og Express Kr. 1200

Kogg, BB11 og andre kjølbåter Kr. 900

Nybegynner kurs Optimist seiling

Oppstart 25. mai kl. 17:00 – Seivall

Vi ønsker velkommen til årets nybegynner kurs i seiling for barn i alderen 8-12 år.
Kurset blir gjennomført konsentrert med 2 kvelder pr. uke (tirsdager og torsdager). Totalt 8 kurskvelder i perioden 25.5 – 17.6

Sakspapirer til Årsmøte 2021 14.04.2021

Husk å melde dere på til digitalt Årsmøte

Styret.

Innkalling til årsmøte i Brevik Seilforening 2021

Styret innkaller herved til årsmøte i Brevik Seilforening 14.04.21 kl. 18:00.

Som følge av koronapandemien har styret besluttet at årsmøtet skal avholdes digitalt ved bruk av Teams. Dette er det nå anledning til, jf. uttalelse gitt av NIFs lovutvalg 12. mars 2020.

Alle som ønsker å delta bes om å registrere seg innen 06.04.21 her. Det er viktig for styret at vi får vite hvem som ønsker å delta på forhånd, slik at vi ved behov kan oversende relevant informasjon om gjennomføringen av årsmøtet på forhånd, samt at vi kan kontakte deltakerne direkte dersom det skulle oppstå tekniske problemer under årsmøtet.

Alle som er påmeldt får tilsendt en lenke til årsmøtet som benyttes for å få tilgang. Det vil også følge med en veiledning.

Saker som et medlem ønsker behandlet på årsmøtet, må sendes styret senest 20.03.21 til e-post: trineroald1@gmail.com. Det ønskes at følgende mal brukes. Det er adgang til å fremme nye saker i forbindelse med godkjenning av saklisten (med unntak av endring av lov eller bestemmelser), samt fremme endringsforslag til sakene som skal behandles, og fremme benkeforslag til tillitsverv.

Fullstendig sakliste med alle saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig for medlemmene senest én uke før årsmøtet på e-post og på Brevik Seilforenings hjemmeside.

Dersom noen har spørsmål, kommentarer, endringsforslag, benkeforslag eller forslag til saker ut over de som fremgår av saksdokumentene oppfordres det til å oversende disse til styret på e-post før årsmøtet. Dette vil lette gjennomføringen for dirigenten, og vil bidra til en bedre behandling av sakene på årsmøtet.

For å ha stemmerett og kunne velges til verv må man ha vært medlem av Brevik Seilforening i minst én måned, fylle minst 15 år i 2021, og ha gjort opp sine økonomiske forpliktelser til Brevik Seilforening. Alle medlemmer har uansett møterett, talerett og forslagsrett.

For mer informasjon om årsmøte samt regler om stemmerett, valgbarhet, forslagsrett mv., se Brevik Seilforenings lov. Ved spørsmål som gjelder årsmøtet, kan Per Sortedal kontaktes på tel: 916 07 575 eller per.sortedal@porsgrunn.kommune.no.

Velkommen til årsmøte!

FORELØPIG Terminliste

Da har våren startet og planlegging av sesongen 2021 er smått i gang for mange.

Legger ut en foreløpig terminliste. Endringer kan forekomme så viktig å følge med frem til endelig terminliste blir lagt ut .

GRATIS SEILKURS FOR DAMER/JENTER

Vil du lære mer om seiling, bli tryggere og ta mer ansvar ombord?

Dette er et nettkurs både for nybegynnere og viderekommende jenter/damer.Del 1 «Grunnleggende seiltrim».

Dato 10. feb kl. 18:00-19:00.Del 2 «Planlegging av regatta»

Dato 24. feb kl. 18:00-19:00.Foredragsholdere er Silje og Christen With, to av Norges beste seilere.

For påmelding klikk her. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx…

Når du har meldt deg på, får du en e-post dagen før kurset med link til nettmøtet.Har du spørsmål er det bare å ta kontakt 🙂 Med Ebba (Ebbafrer@gmail.com) eller Trine (.Trineroald1@gmail.com)