Mye flott seiling med Express på Eidangerfjorden.

I Expressklassen konkurrereres det med like utstyrsregler og i «entypeseiling» er det førstemann i mål som gjelder. Det er lov å variere i ganske stor grad på dekkslayout og langt fra alle bytter seil annethvert år. Til tross for dette går båtene går overraskende likt. Brevik seilforening har nå inntil 10 Expresser på startstreken og det er gøy med mye bryggeprat om både taktikk, vindforhold , «boathandling» og om utstyr. Miljøet i Brevik har de siste årene vært i vekst.

Express er en veldig populær entype-klasse der det er stor aktivitet.

Expressklubben – les oppdaterte nyheter.

Expressene seiler med egen og gjerne første start i serieseilasene, og det avtales av og til med egne treninger i forkant av serieseilaser.

NYHETER:

Samling med BreviksExpressene

Onsdag 6. november hadde Express-seilerne i Brevik Seilforening («BreviksExpressene») sin første sosiale samling. 16 seilere og (og noen mus) møttes på Seivall hvor Håkon ønsket velkommen før Bård holdt et interessant foredrag om trimming av Express. Mens vi spiste pizza diskuterte vi hvordan vi skal styrke det sosiale miljøet, øke rekruteringen og opprettholde trykket i denne båtklassen som vi alle er så glade i. Vi ble enige om å arrangere flere sosiale samlinger, finne hvilke regattaer vi prioriterer å stille i og organisere fellestreninger. Bjørge og Håkon tok ansvar for å lede «BreviksExpressene». Temaet for neste samling (12. februar) er «innspill til terminlista».

Expresssamling

Samling for Express-seilere – 6 nov.

Onsdag 6. november kl. 19 blir det sosial samling for foreningens nåværende og potensielle Express-seilere på Seivall. Det blir foredrag om Express-trim ved Bård Sæthre, pizza og seilprat. Møt opp, for dette blir hyggelig!

Velkommen!

Twostar Moringsbøyen Double handed regatta for Albin Express.

Twostar Moringsbøyen er en Double handed regatta for

Albin Express.

Oppdatering: Det seiles bare på Lørdag.

Løp:

Start Seivall

Grønn stake nord for Langøya (S)

Merke B (S)

Merke 2 (S)

Mål Seivall.

Det vil bli premieutdeling på Seivall umiddelbart etter regattaen

Påmelding: Påmelding Twostar