Nybegynner kurs Optimist seiling

Oppstart 25. mai kl. 17:00 – Seivall

Vi ønsker velkommen til årets nybegynner kurs i seiling for barn i alderen 8-12 år.
Kurset blir gjennomført konsentrert med 2 kvelder pr. uke (tirsdager og torsdager). Totalt 8 kurskvelder i perioden 25.5 – 17.6

Høstdugnad på Seivall lørdag 17 oktober 10.00 – 16.00

Seivall trenger god pleie av alle medlemmene og brukere av området. Vi avrunder årets seilsesong med å stelle, pleie anlegg og utstyr. Det er også noe helt nødvendig vedlikehold som må gjøres før vinteren setter inn.

Eksempler på oppgaver er:

• Rib`er og bøyebåt, bøyer, joller, brett og utstyrspark skal ivaretas, ryddes og shines opp.
  • Bortkjøring av søppel.
  • Klubbhuset har flere oppgaver innvendig. Renhold kjøkken, vinduer skal vaskes, gjennomgang og rydding.
  • Beskjære busker og kratt for å holde vegetasjonen nede. Ta med redskaper og evt tilhenger for de som har det med. Vi har egen fyllplass for kvist langs veien.
  • Snekkeroppgave knyttet til vinduet i Tårnet er påkrevet og må løses nå før regn og fuktighet skader veggen  mer. Her er kurant men interessant jobb for en eller to snekkerkyndige i klubben.
  • Utbedringer og rydding i dommertårn, servicebygget, jollegarasje og sjøbua.
  • Det er også mange oppgaver på bryggene.
  • Alle som har bryggeplass på Seivall må føle spesielt ansvar for å stille til dugnaden. Oppfordre gjerne mannskapet til å komme også selv om de evt ikke er medlemmer.

Det blir pause og dugnadsmat kl 1300 på plattingen.

Ta med arbeidshansker og relevant utstyr og verktøy.

Jørn, Ole Øyvind og bryggekomiteen (Espen Johnsen, Rune Haugen og Knut Hauge) fordeler arbeidsoppgaver.

Ser frem til en trivelig dugnad😊

Mvh Jørn

NM gull i Laser Master til Nils Petter Hovmoen

Vi gratulerer Nils Petter Hovmoen med NM gull i Laser Master i helgen – virkelig sterkt og imponerende ! Brevik holder med dette også sin sterke posisjon i Laser klassen for seilere over 35 år !Mesterskapet som gikk i Ran ble preget av mye vind og det ble ikke seiling på lørdagen. Det måtte dermed gjennomføres minimum 4 seilaser på søndagen for å få gjeldende NM. Her startet Nils Petter meget sterk med seire i de 2 første seilasene. Når viden økte i de 2 neste ble det en 4 og 5. Det gjorde kampen om gullet så jevnt det går. Med lik poengsum som hjemmehåpet Bjørn Erik Knudsen, ble det hele avgjort på antall førsteplasser. Per Lund fra Stavanger stakk av med bronsjenI år var det bare Nils Petter som representerte Brevik, neste år satser vi på flere fra Brevik stiller opp igjen. Med å komme på treningene på tirsdag får en standarden som skal til og et meget sterkt og ledende treningsmiljø.

Privat jolle- og brettutstyr på Seivall? Kom og hent.

Foreningen rydder opp i jolle og brettutstyr.
Innen torsdag 13 september bør de som har privat utstyr til jolle og brett ta kontroll på dette. Utstyr skal selges og kanskje kastes. Det er mye utstyr som vi i foreningen ikke vet hvem som eier, men som ikke skal ligge og fylle opp
Det er gjort stor innsats i høst for å rydde og få bedre system på utstyret, men fremdeles er det mye utstyr som ingen vet særlig om.
For de som har privat utstyr kan også møte selv på torsdag 13. sept kl 1730 – 2030, evt eller kontakte sentrale personer i jolle og brettmiljøet for å avtale.
Mvh Jørn
IMG_0878 IMG_0885

Jollegruppa tilbyr trening for barn og ungdom i jolleseiling.

Hvert år i april starter vi opp med nybegynnerkurs. Vi benytter Norges Seilforbunds opplæringsmateriell. Nybegynnere som går på kurs eller trener fast med jollegruppa får låne Optimistjolle gratis hele første sesong.

For litt mer øvede seilere har vi trening en til to ganger i uken, samt regatta hver onsdag på Seivall gjennom hele sesongen.  For seilere som har vokst ut av Optimistjolla kan vi tilby  seiling i Zoom 8 eller  tomannsjollen RS Feva. Vi har noen båter for utlån/utleie.

Fra 2015 har vi en gruppe på 4-6 litt eldre seilere som trener og seiler Laserjolle.

Når det blir for kaldt  til å trene på vannet går vi i land og har ukentlig trening inne.

Se under Styret og leder jollegruppa for kontaktinformasjon.